Recenze na Bleach

Recenze na Bleach

Anime, které vzniklo podle stejnojmenném mangy od Kuboa Titea v roce 2004.
Vypráví o japonském chlapci Ichigovi, který vidí duchy díky své velké duševní síle. Duchové nemusí však být vždy dobří. Jednoho dne takový zlý duch "Hollow" napadne jeho rodinu a do toho se přimotá bohyně smrti shinigami Rukia Kuchiki, která má za úkol takovéto to nestvůry ničit. Je však slabá na to, aby porazila onoho Hollowa, který napadl Ichigovu rodinu, sama, a tak dá část svých schopností jemu. Ichigova rodina je tím pádem zachráněna, ale Ichigo musí Rukii slíbit, že jí bude pomáhat v jejím shinigamské práci. Ichigo se ukazuje jako zdatný pomocník a nečekaně talentovaný shinigami, ale Hollow není to nejhorší, co může tuto dvojici potkat. Tím, že Rukia půjčila Ichigovi část své moci, porušila zákony shinigami a je zatčena, dovlečena spět domů do Společenstva duší (Soul Society - do světa shinigami), kde je odsouzena k trestu smrti. Co by to však bylo za kladného a dobrého hrdinu, kdyby jí Ichigo nešel zachránit, že?

Anime má vcelku povedenou kresbu i sountreck. Ke kladům také patří promakané boje, kterých si užijete skutečně dost a dost.
Rovněž se mi líbila propracovanost postav a jejich společné osudy a náhledy do společně spletité minulosti, ze které vycházejí jejich obavy, jednání, strach a tak. Stejně jako se mi líbily boje a spiknutí mezi kapitány a rozdílné, nebo podobné povahy postav, které pak jdou díky tomu do střetů.
V neposlední řadě svět i myšlenka jsou super. Přesto však toto anime se může zdát poněkud jednotvárné. Pořád jen boje, ochraňování nebo zachraňování někoho a touha stát se silnějším. To může časem omrzet. Stejně tak dojem kazí i některé vedlejší hloupé a triviální příběhy. (zmlátili byste na cikánskou férovou někoho, jen kvůli barvě jeho vlasů? No, i když lidé se mlátí i kvůli barvě pleti…)
Přesto si však myslím, že to stojí za zhlédnutí.

Hodnocení: 7/10

Všem příznivcům anime a mangy, lidem, co rádi koukají na filmy a seriály s rvačkami, akčňáky a tak, co mají rádi fantazy, obecně "duchařiny" a mají skutečně moře volného času.