Fanouškovská tvorba - II. 2. 2. Videa (part 1.)

II. Druhy fanouškovské tvorby


2. 2. Videa

Videa jsou jednou ze skutečně nejnáročnějších fanouškovských tvoreb. K výrobě videa člověku nestačí jen dobrý nápad a amatérské zkušenosti s počítačem. Člověk potřebuje mít střihačský program a umět s ním zacházet. Měl by mít také výchozí zdroj, jako jsou záběry z kamery,obrázky, film v elektronické podobě, či stažené výchozí záběry z internetu, mohou být zapotřebí i nahrané zvuky, které se v díle budou vyskytovat, nebo písnička. Tvoření videí je také daleko náročnější na rozsah paměti počítače.
Speciální efekty nejsou ve fanouškovských videích žádnou zvláštností, a to i přesto, že ne všechny efekty umožní jeden střihačský program. Každý střihačský program se v nabídce efektů liší a tak je dobré mít jich víc, nebo ještě speciální program na efekty.
Fanouškovská videa je těžké nějak rozdělovat, protože je jich opravdu mnoho a velmi se od sebe liší. Snad bych mohla však uveřejnit několik druhů, nebo řad videí, které se staly velmi populárními.
První takovou skupinou jsou MV neboli music videa. Vycházejí z předlohy, filmu nebo seriálu, a hudby. Předloha, film nebo seriál, je sestřihán vtipně, či zajímavě tak, aby ladil k vybrané písničce. Slouží především k pobavení, k odpočinku a také propagaci hudby, či daného díla. Tato videa jsou vyvářena na předlohy animované, ty nazýváme AMV[1] a jsou velmi oblíbené, stejně tak i na hrané předlohy[2]. Někteří autoři jsou dokonce tak dobří, že i hudbu k MV poskládají z jiných písní[3].
Za další skupinu bychom mohli označit umělé trailery. Ty vznikají nejen na základě seriálů a filmů, ale i knížek[4], komiksů a počítačových her[5]. Mají vytvořit umělou iluzi, že oblíbená knížka, hra, nebo komiks bude zfilmován, či že bude natočeno další pokračování populárního seriálu, nebo filmu. To však není nutné, někdy se pouze snaží pobavit diváka[6], poukázat na stereotypní témata některých filmů[7], nebo zlehčit, upozornit na některá pochmurná fakta[8]. Tvořit umělé trailery je náročnější na autora než jsou MV, a to ne proto, že by k tomu potřeboval lepší techniku, ale protože umělé trailery jsou většinou stejně dlouhé, nebo i kratší než MV a zároveň se do nich musí vejít příběh, musí upoutat člověka, napnout, musí mít emoce, dotknout se toho, o čem údajný umělý film, seriál by měl být, vzbudit v člověku zvědavost, aby si řekl: "To bych opravdu chtěl vidět." Pokud se to vše povede, divák nemusí poznat rozdíl mezi skutečným a umělým trailerem[9].

---------------------------------------------------------------
[1] Odkaz číslo 1. - AMV na písničku od české kapely Kabát a různých anime.[2] Odkaz číslo 2. - MV na písničku I like to move it a filmy Star Wars.
[3] Odkazy číslo 3. - AMV na různé anime a MV na americký seriál Stargate. Zde byla hudba vytvořena samotným autorem.[4] Odkaz číslo 4. - Umělý trailer na film inspirovaný dětskou, slavnou knížku Artemis Fowl od irského spisovatele Eoina Colfera.
[5] Odkaz číslo 5. - Umělý trailer na film inspirován strategickou hrou Command and Conquer.
[6] Odkaz číslo 6. - Umělý trailer na film Titanic tow the Sequel.
[7] Odkaz číslo 7. - Umělý trailer na film Blade 4. breaking dawn.
[8] Odkaz číslo 8. - Umělý trailer na strategickou hru Red Alert 3.
[9] Odkaz číslo 9.

Komentáře