Andělé patří do nebe 04

Scéna čtvrtá

Neznámá ulice
Na scéně Viktor, klec s Evou a modrou dekou.

Viktor přejde pódium a zastaví se uprostřed pódia a rozhlédne se. Poté spatří klíč od klece, vezme ho a přijde až ke kleci. Z klece se ozývají Eviny vzlyky, ale Eva není vidět, protože klec je stále přikrytá modrou dekou.


Viktor: Je vám něco?
Eva: Jestli je mi něco, no pane, to je mi ale otázka? Vy mi jste?!
Viktor: Co prosím? Jak, vy mi jste?
Eva: Běžte pryč! Člověk v kleci, jako lapené zvíře v zoo, nechce diváky.
Viktor: Takže vy tady nejste z vlastní vůle? (sedá si na zem vedle klece a hraje si s klíčem)
Eva: Ne, já jsem ráda tady zamčená. Mě to totiž baví! Člověk jako já, by měl zůstat zavřený.
Viktor: Člověk jako vy? To říkáte, protože se bojíte sama sebe. Bojíte se toho, co byste mohla udělat?
Eva: To míníte proč? Co když jsem něco již spáchala?
Viktor: Teď máte na mysli svoji rodinu? Ale jděte, ta se bez toho rodinného prstenu, který ukazuje šlechtický původ, obejde. Vždyť má ještě plno dalších takových věcí, včetně listin.
Eva: Kdo, k čertu, jste? Jakto, že o mně tolik víte?
Viktor: I andělé, potřebují své andělé strážné, protože svět a život je zlý.
Eva: Vybral sis špatného člověka, anděli. Špatného svou duší i bez budoucnosti a návratu zpět do nebe. Špatného člověka, špatného! Prosím neztrácej čas a odejdi.
Viktor: Až bude čas, odejdu. Skutečně to chceš?
Eva: Co, abys odešel? Zůstat tady zavřená v kleci? Nebo se pomstít?
Viktor: Skutečně se chceš pomstít? Skutečně chceš ztratit svoji budoucnost?
Eva: Ano, donutím ho se mi poklonit a prosit o milost!
Viktor: Uděláš to, i když ti pomohu a řeknu ti, že to nechci?
Eva: Nemusíš si špinit ruce, anděli, abys vypustil divé zvíře z klece. Pomůžu si sama.
Viktor: A vida klíč, kde se tady od tvé klece vzal klíč? (dělá jako by ho právě našel) No škoda, že nechceš pomoc. Asi ho tedy tady budu muset zase nechat. No nevadí, rád jsem vás poznal. (Položí klíč na dosah klece a odchází ze scény.)

(Eva šmátrá po klíči, uchopí ho, otevře klec a odhodí deku pryč. Z klece vychází však již se zlověstným úsměvem, jako anděl pomsty.)



Komentáře