Andělé patří do nebe 01

Postavy:

Eva: "Donutím tě se mi poklonit a prosit o milost."
Roman: "Vše je na nic, miluji tu, která mě nesnáší."
Viktor (Romanův bratr): "I andělé, potřebují své andělé strážné, protože svět a život je zlý."
Marie (sestra Evy): "První v životě je hrdost na své štěstí a štěstí se váží ve zlatě a drahých diamantech."
František (Viktorův sluha): "Jste příliš pyšný na to, abyste se jí přiznal. Ne, jste dost pyšný na to, abyste si to přiznal sám sobě."
Ondra (policista): "To je sice moc pěkný to mě však moc nezajímá."
Adam (otec Evy): "Dostaň se z toho sama a budeš šťastná, hrdá a samostatná!"
Irma (matka Evy): "Odešla si ze svého domova, aniž by ses o něčem zmínila."

První dějství

(fantaskní svět démonů a andělů)

Scéna první


Mýtinka u řeky nedaleko domu Eviny rodiny
Na scéně Eva (anděl), Roman (démon) a klec s modrou dekou přehozenou přes ni.

Eva a Roman se drží za ruce a zpívají.

Eva:
Jak je den krásný,
když je vzduch
láskou vonný
bez černých much.

Já bych se obětovala,
než abych to ztratila
a v samotě bloudila.

Roman:
To jsem rád má drahá.
To je naše krásná cesta,
tak pojď a nebuď plachá.
Pro anděly to bude ztráta.

Naše však štěstí.
Můj život bez strastí.
Tvůj bez andělských bláhovostí.
Eva:
Hoch, šla bych, šla
avšak s máti jsem nehla.
Jak mám opustit příbuzné,
a ani přátelství není bezcenné.

Chtěla jsem, chtěla
a přitom jsem se chvěla.
Chtěla jsem jim to říci.
A oni, že prý mají práci.
Roman:
Kdo, by mohl jen pochopit?
Eva:
Jak bych mohla opustit?!
Roman:
Nechci, nechci tě ztratit!

Eva:
Mí rodiče, andělé,
mí známí a mí přátelé,
tví příbuzní, tví drazí,
to všechno je naší zdí.

Krásnou a drahou
a však nepřekonatelnou.
Jsme ze dvou odlišných světů,
je to tak, nebo se snad pletu?

Roman:
Jsme ze dvou světů, ale jednoho vesmíru,
Eva:
ty dva světy vždy budou ale bez smíru!

(Marie za scénou): Evo! Evo! Kde jsi? To jsem já…

(Roman a Eva se skryjí za klec. Marie přichází na scénu.)

Marie: Evo! Kde ta potvora sakra zase lítá? Snad to není s ním! Pche, taková urážka našeho rodu. Copak si neuvědomuje kým je? Že by se neměla tahat s takovýma jako je on. Z něčeho takového bude jen potíž. Neví, co se sluší a patří. První v životě je hrdost na své štěstí a štěstí se váží ve zlatě a drahých diamantech. (Zavrtí nechápavě hlavou a odejde s voláním jejího jména.)
(Marie za scénou): Evo! Evo! Matička tě volá!

(Roman a Eva se vyplíží ze své skrýše a zpívají.)

Eva:
Oh Romane, hrůza a děs,
z těch slov polil mě běs.

Jak něco takového…
může říci má sestřička?
Jak může říct něco tak ošklivého
tak lehce, jako by to byla hračka?

Roman:
Tak, tak je konečně vidíš!
Tak konečně nesníš!

Toto tady, kde jsi, je Zem,
svět lidský, čistý i nečistý.
Málo takových andělů zavítá sem.
Je to svět čistých duší pustý.

Eva:
Ano, tak je to pravda,
a toto není žádná sranda.

Roman:
Dva odlišné světy, však jeden vesmír,
ty dva světy vždy budou ale bez smíru!
Eva:
Ale vždy tu bude jen uzoučká stěna,
k překročení do jiného světa velká brána.

Roman:
Andělé lehce zabloudí za tu bránu,
přehoupnou se přes pomyslnou hranu.

Eva:
Ubohá Marie, zlatíčko Marie zabloudila!
Proč mi neřekla, já bych jí pomohla.
Roman:
Nejen ona se v mlhách ztratila
a tu hranu, bránu překročila.
Eva:
Ano, tak je to pravda,
a toto není žádná sranda.
Přesto jsou moje rodina,
ještě snad nenastala ta hodina!

Roman:
Kdo, by mohl jen pochopit?
Eva:
Jak bych mohla opustit?!
Roman:
Nechci, nechci tě ztratit!

Nikdy mě takto nepřímou,
nesnášenlivostí ke mně planou.
Odejdeme, odejdeme pryč
dnes večer, tak nekřič!

Potichu si sbal
a pamatuj si, co jsem ti dal.
Nikdy mě nepřijme tvá rodina,
a proto přišla již ta hodina.

Opustíš je, ale v tvém srdci nebude pustina.
Udělej to, než praskne strachu tvá hladina

Kdo, by mohl jen pochopit?
Eva:
Jak bych mohla opustit?!
Roman:
Nechci, nechci to ztratit!

Jestli ráda mě máš,
tak na co se ještě sebe ptáš?
Jdi domů a zabal vše potřebné,
i zlato, šperky a jiné drobné,
vše to, co nám bude na cestě platné.
(odmlčí se)

Tak a teď běž honem domů! Nebo když se nerozhodneš, odejdu sám.

(Eva zmateně a stále nerozhodně odchází)

Roman: Tak nerozhodný je ten můj naivní andílek. (směje se) Andílek, který mi pomůže k bohatství a do vyšší společnosti. Ale musíme být ticho "pššššt" jinak se celý můj plán zhatí. Nemyslete si o mně však, že jsem ubohý zlodějíček. To ale vůbec ne! Vlastně pro ni konám pouze dobro. Ukážu jí skutečný svět, takový jaký je. Dnes mi naletí a zítra, zítra již nenaletí nikomu jinému. Pokud jde o tu její rodinu, jsou to takový neskuteční lakomci, těm to také prospěje. Vlastně se nic tak vážné nestane. Možná ani nepozná, že jsem ji podvedl a vše se ztratí do tmy.

(Světla postupně zhasnou a Roman se ztratí ve tmě.)



Komentáře