Než tě nakopne múza… aneb tvorba fikčních světů 01


Než tě nakopne múza… aneb tvorba fikčních světů


Ach ano, a já jsem zase zpět se svými radami pro začínající i pokročilé "psavce", které si stejně většina z vás ze své hrdosti nevezme k srdci. Ne, teď si samozřejmě dělám srandu, kdybych si to myslela, tak se ani neobtěžuji to psát, že… Naopak jsem byla příjemně překvapena, kolik lidí si vlastně všechny předchozí články o psaní přečetlo a to mě asi trochu motivovalo k rozhodnutí, že napíši další. To a uvědomění, že předchozí díly nesahají ani na špičku ledovce jménem "Literatura a tvůrčí psaní", což uznávám, s tímto článkem také nebudou, ale pořád něco lepší než nic.
Takže když jsem se tedy rozhodla, že zase napíši další kapitolu "Než tě nakopne múza…" mým dalším problémem bylo, o čem by mohla pojednávat tentokrát. Je tolik věcí, které bych mohla podrobně rozebrat a kdybych se věnovala všemu, nevyšlo by to na pár webových článků, ale přímo na několik knih. Co by mohlo být tedy pro vás užitečné, o co byste měli zájem, co by vám pomohlo v psaní? No, vzhledem k tomu, že jsem zdaleka neměla páru kam se zaměřit a faktu, že minulé díly vznikly vždy díky nějakému podmětu. Přesně tak, tušíte správně, obrátila jsem se na svoji "psavou kolegini", aby mi tentokrát pomohla vybrat téma. Napsala mi, že si všimla, nárůstu oblíbenosti fantazy a že byste stejně jako ona možná uvítali nějakou publikaci, která by vám pomohla při tvorbě světů do vašich fantazy povídek, a tak tu tedy máme čtvrtou kapitolu "Než tě nakopne múza… aneb tvorba fikčních světů".
Zmiňovala se o žánru fantazy, nakonec jsem se však rozhodla, že tento článek, nebude výhradně zaměřen pouze k tomuto jedinému žánru, ale k tvorbě fikčních světů a lokace příběhů jako takové, protože umístění příběhu do patřičných kulis a smyšleného světa se netýká pouze tohoto žánru, ale je obecným problémem.

Komentáře