Recenze na Teen wolf

Recenze na Teen wolf (Vlčí mládě)

Teen wolf nebo také v českém překladu Vlčí mládě je americký fantazy seriál pro "mladé publikum" (čímž se více méně myslí lidi v pubertě), vzniklý pod taktovkou Jeffryho Davise, ale abych byla přesná, tak je to seriál vzniklý z filmové předlohy z roku 1985. Poprvé seriál byl vysílán americkou stanicí MTV roku 2011 a o rok později v česku stanicí AXN, dnes obsahující již čtyři řady.
Scott McCall (Tyler Posey) je obyčejný 16náetiletý středoškolák, kterého jednoho večera kousne vlkodlak a jeho život se tím pádem obrátí vzhůru nohama. Najednou se nemusí vyrovnávat jen s pubertou, ale také vlkodlačími pudy, a aby toho nebylo málo, zjistí, že se zamiloval do dívky Allison Argentová (Crystal Reedová), která je dcerou lovce vlkodlaků (JR Bourne). Vlkodlak, který ho kousnul, má s ním plány a jediný komu se se vším tímhle může svěřit je jeho spolužák a nejlepší přítel Stiles Stillinski (Dylan O'Brien) a možná cynický Derek Hall (Tyler Hoechlin), další vlkodlak.

Název Teen wolf, nebo i český název Vlčí mládě se mi nezdá moc přitažlivý. Stejně tak když si přečtu stručný obsah seriálu, člověk by měl tendenci to celé hodit do koše společně se všema Twilightama a podobným nekvalitním svinstvem, co se v posledních letech objevilo v kinech a televizi. Dobrý dojem nedělá ani, když vidíte, jak na plátně Tyler Posey, nebo Hoechlin utíkají po čtyřech "šíleně rychle" lesem, či se "hodně epicky" rozhodnou, že svým přátelům pomohou a přeskočí jedoucí auto… a podobné blbosti. Jinak je ovšem seriál ve všech směrech mnohem víc, než by člověk čekal.
Pravda nějakého vyššího smyslu, že by v tom byl zabudovaný "smysl života, vesmíru a vůbec" se říci nedá, ale zato je seriál plný pěkné akce a bojových scén, pěkných efektů, dobrých hereckých výkonů (za zmínku stojí především Dylan O'Brien), vtipu i napětí, samozřejmě i slušně propracovaných charakterů postav a děje. Je skutečně fascinující, co dokázali vycucat z takového jednoduchého námětu a důkazem, že v takovém oboru není úplně vše jen o nápadu, ale také hodně o řemesle. Konečně něco pro "mladé publikum", co stojí za to, nejen však ovšem pro ně, na své si mohou přijít i starší…

Hodnocení: 7/10

Rozhodně bych to doporučila každému, který má rád tento žánr, akci i se rádi zasmějí. Fanouškům seriálu například Supernatural (Lovci duchů), pro které to možná bude sladší a jemnější, ale rozhodně jejich krevní skupina, nebo fanoušku třeba seriálu Grimm, Once upon time, nebo Merlin.