Recenze na seriál Hannibal

Recenze na seriál Hannibal

Americký detektivní seriál od tvůrce Thomase Harrise a jeho premiéra byla 4. dubna 2013 na stanici NBC. Seriál je proto zatím celkem nový a tvoří ho dvě řady.

Námět je podobný jako u stejnojmenného filmu Hannibal s Anthony Hopkinsem, tedy příběh o inteligentním psychopatovi Dr. Hannibalu Lecterovi, který je vrahem a pojídá své oběti. Zde však asi veškerá podobnost končí. Děj seriálu se točí kolem Williema Grahama (Hugh Dancy), jenž má poruchu osobnosti, nadpřirozenou schopnost lidské představivosti a je tím pádem dokonalým empatikem. Toho se rozhodne využít FBI agent Jack Crawford (Laurence Fishburne, jehož například znáte z filmu Metrix), který Willovi nabídne spolupráci na vyšetřování vražd. Will se dokáže bravurně vcítit do mysli vraha a to Jack Crawford shledává velice užitečným, ale agent Jack Crawford ví, že Willuv dar je dvousečná zbraň, a tak je k tomu všemu ještě pozván velmi uznávaný, bezúhonný psychiatr, ano uhádli jste správně, Dr. Hannibal Lecter (Mads Mikkelsen), aby na Willa dohlédl.

Rádi sníte s otevřenýma očima? Tak na to opravdu bacha, abyste nedopadli, jako chudák Will, aby váš vaše představy nezačaly stravovat zevnitř. No dobře, možná nemáte takovou fantazii jako má Will, ale tak možná jste fanoušky seriálů jako byl Dexter. Rádi v detektivkách nahlížíte na vraždy z psychologického hlediska, "máte slabost pro inteligentní psychouše" a velmi silný žaludek? Jestli ano, jestli je alespoň něco z toho pravda, tak možná seriál, který by mohl mít vaši pozornost, protože přesně tímto mě seriál oslovil. Seriál jistě skrývá mnoho témat k diskuzi a k zamyšlení, ale prozradit je vám úplně všechny, to by pro vás ztratilo kouzlo.

Dále pak na seriálu oceňuji onu snovost, provedení až surreálních výjevů Willové hlavy, a tím pádem i na detektivní seriál docela bohatou škálu skvěle provedených efektů. Vážně, ač na můj vkus docela morbidní výjevy, ráda jsem se tím nechala unášet.

Moc se mi také líbily výkony herců. Jak Madse Mikkelsena jemuž jsem skutečně docela věřila onu chladnokrevnost, bezcitnost a potěšení z toho, jak si s ostatními postavami hraje, tak Hughu Dancymu ono zmatení, rozpolcení, zoufalství i vztek. Opravdu klobouk dolu.

Dalším faktem je, že ač jsem od začátku věděla, co je postava Hannibala zač, vůbec jsem netušila, kam se bude seriál dál posouvat. To že divák ví, kdo je Hannibal na rozdíl od postav, které zatím většinu času neměly nejmenší tušení a ani nemohly mít, vytváří podivné napětí. Zatím co Dr. Lecter uvaří postavám bravurní večeři, jako přátelské gesto, mile se usmívá a postavy na obrazovce si jídlo pochvalují, divák trne hrůzou: "Je to skutečně jehněčí, co mají na talíři?"

Skutečně, jak už jsem se zmínila, seriál mi nepřijde pro slabší povahy. Přesto ho mohu zatím jen a jen doporučit. Pokud však hledáte něco, u čeho byste se mohli zasmát, pusťte si raději seriál Chuck. Hannibal vám nedá spát a ani chvilku k odpočinku od napětí, hororu, žádné chvilkové odlehčení od tématu nějakém hloupým vtípkem.

Hodnocení: 6/10

Všem, co mají rádi detektivky, thrillery a horory. Fanouškům seriálů například Crimine minds (Myšlenky zločince), anime Death Note (Zápisník smrti), a rozhodně fandům Dextra.