Recenze na seriál Fargo

Recenze na seriál Fargo

Fargo je americký krimi seriál s komediálními prvky, který vznikl pod taktovkou režiséra Adam Bernstein a scénáristy Noah Hawley. Seriál zatím má dvě řady a získal Zlatý globus za nejlepší minisérii nebo televizní film a za nejlepší mužský herecký výkon, plus několik nominací. První série je remakem stejnojmenného filmu z roku 1996, avšak od toho se v mnoha ohledech liší. Je lepší tyto dvě díla brát odděleně, než očekávat to samé s lepším technickým provedením, protože je prostě dost jiné.

Příběh první série vypráví o pojišťovacím agent Lesteru Nygaardovi (Martin Freeman), kterému se ne tak moc v životě daří. V práci je neúspěšný, doma na něj manželka akorát hudruje a on je takové to štěně, které se nechá zbít a ještě poděkuje. Pak se ovšem setká s nájemným vrahem Lornem Malvo (Billy Bob Thornton), který mu úplně změní pohled na život. Mezitím policistka Molly Solverson a policista Gus Grimly se spojí a řeší sérii vražd, o kterých si myslí, že by mohly být spojeny s Malvoem a Nygaardem. Seriál stejně jako film začíná větou, že celý příběh je pravdivý a byly pozměněny jen jmena, ale stejně jako u filmu tak u seriálu je toto tvrzení fiktivní.

V druhá série odehrává ve stejném městečku jako první série, avšak o několik let dříve. Hrají zde například: Kirsten Caroline Dunst, Jesse Plemons, Patrick Wilson, Jean Smart, či Ted Danson.

Seriál Fargo je rozhodně zajímavá podívaná s ohromující vizuální stránkou, slušnou dávkou černého humoru, lehce absurdní, ale děsivá zároveň. Martin Freeman a Billy Bob Thornton diváka nezklamou, ale nejedná se tentokrát o žádnou oddechovku na dobrou noc.

No, co ještě o tom více napsat? Některé seriály mají velkolepý začátek a pak jsou slabší. V tomto seriálu to trochu platí, a to je tak asi jediný zápor toho celého. Fargo ve svém pilotu slibuje absurdní temnou černou komedii, dále však pokračuje jinak, více jako temné krimi. Nedá se ovšem říct, že by pilot byl to nejlepší celého seriálu, seriál pokračuje dál a stojí to za to, ale je trošku ve finále jiné než jste původně čekali.

Při sledování tohoto dílka jsem měla podobné pocity jako u anime Death Note. Fandila jsem ve finále tomu hrdinovi, který je ve skutečnosti vlastně ten největší padouch, a z každého dílu mi bylo zle, ale stejně jsem si vždy pustila další.

Každý se může změnit, a někdy, když se tak stane, to je jako když vybuchne bomba… nebo že by to ti lidé měli v sobě odjakživa, jen ke své podstatě museli dojít? Toť otázka.

Hodnocení: 7,5/10

Všem, kteří ocení vizuální stránku seriálu nebo filmu, těm co mají rádi detektivky, krimi a mají smysl pro černý humor. Fanouškům seriálu například Hannibal, Dexter, Criminal minds, ale i Sherlocka.