Já jako grafik pro covery

Já jako grafik pro covery


Jak někteří vědí, toto není jediný web, kde publikuji své povídky. Lze mě také nalézt na Wattpadu a na jiných stránkách. Nicméně proč se o tom zmiňuji? No, Wattpad umožňuje k povídkám vložit grafiku. Malý obrázek, který pomůže autorovi v propagaci povídky. Takzvaný cover, neboli obálku daného díla. Jako animátorka, spisovatelka a celkově osoba tvůrčí nemám na této stránce problém si samostatně nějakou takovou obálku ke svému příběhu vytvořit, ne ovšem všichni autoři jsou nadáni těmito schopnostmi. O tom jestli je cover důležitý a proč jsem už pojednala v jedné kapitole "Děsivých hlubin internetu", takže tomu se již vyhnu a jen podotknu, že někteří autoři na covery nekašlou, i když jejich výroby nejsou schopní. V takovém případě si většinou sjednají bezplatné vytvoření této obálky někým schopnějším, najmou si grafika, který to bere zadarmo jako cvičení pro jeho další profesionální tvorbu (aneb někoho, jako jsem já). Čímž se dostáváme k jádru pudla. Snažím se více naučit ve Photoshopu a Gimpu… a v rámci toho občas nabídnu své služby amatérským pisálkům. Co jsem zatím vytvořila, na to se zde můžete mrknout i s popisem zadání.

Většina autorů mě kontaktuje přes Facebook a stejně tak vznikl i můj cover k povídce "spolu jsme silnější". Autorka do skupiny "Wattpad stories CZ/SK" napsala žádost o cover. Autorka si přála nějakou obálku k romantické povídce dějem se odehrávajícím v Norsku. Jakmile jsem spatřila, kde se má příběh odehrávat, okamžitě jsem se přihlásila, protože mám několik krásných fotografií ze své dovolené a chtěla jsem je pro tvorbu coveru použít. Nakonec jsem vytvořila dvě verze. Bohužel obávám se, že ačkoliv si myslím, že jsem odvedla dobrou práci, daná povídka na Wattpadu nebyla zveřejněna, nebo jsem ji tam nenašla. To se bohužel občas stává, že autor/ka má v úmyslu něco publikovat na internetu, pobídne nějakého grafika, aby byl cover vytvořen, ale nakonec z projektu sejde a práce na přebálce díla pak přijde k niveč.





Další prací, kterou jsem tvořila a dnes ji na Wattpadu nenajdete je "Delirium". Nemám ponětí o přezdívce autora, či k jaké příležitosti to bylo, ale tuším, že se jednalo opět o nějakou prvotinu, které jsou dosti rizikové.





Povídka Before pravděpodobně byla též smazaná. Jednalo se o příběh s motivem cestování v čase. Autorka si přála, aby na coveru byli dívka a kluk. Dívka měla být laděna do zelena, chlapec do červena.



Hodně tvořím a jsem fanynka Olivera, dříve známého jako VivianaStellata. Jedná se o dobrého autora se zkušeností, fanouška seriálu Supernatural (Lovci duchů), ale i spisovatele originálních fantasy příběhů. Tvořila jsem pro něho covery k dílům:

Zatraceně divnej případ (zadání: žena v červeném, Las Vegas, červené auto)



ROZBORY - všechno je to o Supernatural




Všechny cesty vedou k beznaději




Havran a královna (dvě verze - vyhrála ta první)




Dalším dobrým autorkou je Wolfox76, pro kterou jsem dělala cover "Osobní strážce". Jedná se o crossover seriálu Supernatural a muzikálu Hamilton. Je tedy pochopitelné, že jsem do jisté míry využila grafiku onoho muzikálu.




Občas vytvořím cover pro někoho, jehož tvorba mě oslovila, ale je jasně vidět, že by s přebálkami potřeboval pomoci. Přesně tak vznikl i cover pro báseň "Utrpení starého Snapea" od MilwaCZ.




Spolupracuji také s Womiskou. Skvělou autorkou zaměřující se na fanfiction z fandomů Harryho Pottera a Marvelu. Womiska mi často dělá korekturu povídek a já jsem ji na oplátku vytvořila několik trailerů na její povídky. Obě (spolu s Oliverem) jsme též zapojené do projektu "FadedFiction" skupiny, která hledá kvalitní fanfiction bez shipů a Mary Sue. Povídka Dilema vznikla právě pro účely této skupiny a přijímacího testu.



Dále jsem volně nabídla své služby na facebooku v již zmíněné skupině. Na tuto pobídku se mi přihlásila Mori, Michal Knotek, ÁDA, katikkatkak a LukTth.

Mori si žádala cover, který bude k fantasy příběhu. Hlavními protagonisty v něm mají být devět dětí s magickými schopnostmi. Představovala si na obálce devět otisků dlaní různých barev. Z čehož vyplynuli dvě verze (první světlá, po které se autorka vyjádřila, že se jedná o temný a vážný příběh, a tak bylo třeba cover přebarvit)



ÁDA si přála obálku určenou pro fanfiction z fandomu Harryho Pottera. Mělo se jednat o shipovací povídku na pár Harry/Severus. Na obálce si představovala Snapea a Harryho, přičemž v pozadí, kde měl být mistr lektvarů, by byla temná atmosféra a pozadí u Harryho mělo být normálně Vánoční. Přiznám se, že skloubit ty pozadí mi moc nešlo, a tak jsem trochu vytvořila něco jiného, přesto snad byla autorka nakonec spokojená

Opět vznikli dvě verze (pochopitelně první zvítězila, z druhé není jasné, jestli se jedná o Snarry, nebo Jilly)



Katikkatkak napsala FF na knihu od Ricka Riordana. Příběh se měl točit kolem hrdiny Percyho, jemuž zemře dívka - Annabeth. Hlavní protagonista se z toho zhroutí, uteče (odplave) z tábora, začne brát drogy a neví, kdo je.



LukTth poprosil o cover na dílo týkajícího se britského seriálu Červený trpaslík. Z obálky mělo být ihned jasné, o jaký seriál se jedná a nemělo se jednat o jednoduchý copy-paste obrázků, rovněž si také nepřál popis autora coveru přímo na obálce.





Michal Knotek (jehož přezdívka byla dříve Tajemný Vypravěč) mě poprosil hned o několik coverů. Ten první byl na jeho již zveřejněnou povídku Statečný chlapec.

Zadání znělo:
Tohle byl můj cover na příběh Statečný chlapec, než jsem ho stahnul N wattpedu.
Můžeš udělat něco podobného? Akorát změna jména autora na současné jméno
Příběh je o pětiletém chlapci, kterého zabije krokodýl na břehu jezera během rybaření.
Můžeš to třeba udělat úplně jinak. Jen musíš vědět, že hrdina má 5 let. A na konci umře drastickou a děsivou smrtí. Tento příběh je dokončený, když ho uděláš jako první, zveřejním ho hned
Já tam dal fotku tohoto kluka, protože se to prostě k tomu hodilo.
Pokud máš lepší nápad jak na obrázku vyjádřit utrpení malého kluka, sem s tím.





Spolupráce s Michalem Knotekem byla nakonec poměrně náročná, i když nakonec jsme se snad dobrali k nejlepším výsledkům a posunul mé schopnosti dál.

První verze Statečného chlapce tedy byla laděna spíše do thrillerového kabátce, což příliš nevyhovovalo. Zdálo se to "moc hrozivé."

Nastalo tedy upřesnění:
A co takhle cover, kde by byly jen vlny na pláži a vlny by byly zašpiněné krví? Nebo dětské nožičky vyfocené, jak stojí po kotníky ve vodě a voda, která dělá příliv by byla krvavá?

A po ní následovali další verze (původně verze měla krvavé moře, později se to upravilo na jen skvrnu, varianta bez slunce se nakonec líbila víc.)




Druhým zadáním byl cover pro ještě nezveřejněnou povídku "Topím se ve snech".
Zadání znělo: Topící se ve snech (jedna se o popis pátečního večera z pohledu hlavní hrdinky, která jakoby nostalgicky vzpomíná na svého milého a na poslední večer, který byl posledním společným večerem, než ji přítel opustil po tom, co mu oznámila, že je těhotná. Autor si nepřel, aby byl cover kreslený "anime stylem" a navazoval pocit snění. Opět jsem vytvořila dvě verze (černá byla nejdříve bez břicha)





Dalším zadáním byl cover k dílu "Impotentní parchant". Což se mi tvořilo poměrně obtížně, tento příběh má být morbidní plný sexu a krve… a já jsem naopak nevulgární jemná autorka. Když jsem poprvé slyšela o čem ona povídka má být, nejdříve mě napadl film Hořký měsíc (1992), čím jsem se nechala inspirovat. A vznikly tyto covery, nejdříve ovšem měla hlavní hrdinka blond vlasy a černé oči, které jsem musela přebarvit. Žlutý nápis bez mlhy se líbil víc (i když mě osobně se zamlouvá spíš ten druhý):



Druhá verze coveru vyšla z doporučeného obrázku samotným autorem a na jeho nápad byl pomocí filtrů a efektů v Photoshopu upraven na kreslenou formu:




Autorovi se tento styl jakoby kresleného obrázku zalíbil a požádal o stejnou úpravu pro covery jeho ostatních příběhů:




V momentální době mi zbývá vytvořit ještě jeden cover pro tohoto autora.


Komentáře