Sny (FF Svět pod hlavou)


Sny (FF Svět pod hlavou)



"Je čas," zahučel bachař.

"Zvláštní, ale nebojím se," pravil Martin Plachý. "Myslím, že je to tím, že to vnímám spíše jako cestu, únik z téhle prdele. Je to až směšné. Stát, který mě nenávidí a myslí si, že jsem špión a zrádce… dá mi klíč odsud vypadnout."

"Jsi mi ukradenej, nepomůžu ti utéct a evidentně vaši kapitalističtí kamarádíčkové stejně kašlou jako já. Nevedu tě pryč, vedu tě na popravu," protočil otráveně očima dozorce.

"Ano, na moji popravu," přitakal Plachý a sarkasticky se ušklíbl. "Když mě u hranic postřelili, viděl jsem budoucnost. Rok 2016 ten, ze kterého přišel Filip. Politika i tam stojí za hovno, možná trochu jiným způsobem, ale i tak se maj lidi lépe. V obchodech je všeho dostatek. Žádné hesla: Není papír, nejsou vložky, co si ženy dají mezi nožky? Je v té době čistější vzduch, telefony si lidi tam strkají do kapes a mohou volat kdekoliv… Jo, a samozřejmě internet! Internet skvělá věc, neviditelné knihovna, stačí naťukat na tom telefonu, co se vejde do kapsy, pár slov a hned člověk ví téměř cokoliv o čemkoliv."

"Sny," zahučel bachař. Ten vězeň byl blázen. Nenáviděl blázny.

"Ano sen, jistě. Ale přišlo mi to daleko skutečnější než tahle noční můra."






Komentáře