SEN


SEN



Krátké dílko "Sen" je plně mým autorským filmem. Vytvářela jsem na něm vše námět, scénář, zahrála jsem si v tom, natočila to, sestříhala, vytvořila speciální efekty... až na hudbu a ruchy, ty jsem vybrala z Youtube Audio Library.

Při této tvorbě jsem pracovala rovnou s několika programy. Prvním a nejdůležitějším byl program Blender, který jste mohli vidět i v samotném videu. Jedná se o program na 3D modelaci, animaci a je plně "free" (zdarma). Vytvářela jsem v něm onoho panáčka, což bylo celkem obtížné. Blender je poměrně komplikovaný program, stejně složitý jako Adobe After Effects možná i více. Dlouho mi trvalo, než jsem panáčka vůbec vymodelovala a o texturovala... a pak stejně dlouho vytvořit uvnitř něj "kosti", díky nimž bych s ním mohla při animaci pohybovat. Když jsem měla vymodelováno a naanimováno, objevil se další problém: Jak ho vyexportovat bez toho ošklivého šedého pozadí? Nakonec jsem zjistila, že to lze jen a pouze, když člověk animaci vyrenderuje jen ve formátu PNG snímek po snímku, což je na nic. Kdyby jste věděli o nějakém lepším způsobu, dejte mi vědět.

Obtížné také bylo pořídit záběry přímo plochy počítače. Nakonec jsem zvolila CamStudio, které jsem musela však instalovat, pak stáhnout a nainstalovat ještě k němu dobrý kodek pro vyšší kvalitu, a aby toho nebylo málo, musela jsem ještě to celé projet přes Movie Maker, aby se to dalo nešťouchat do Adobe Premiere Pro a Adobe After Effect.

Další postup, sice jednoduchý také nebyl, ale se střihem a s AF mám již nějakou delší zkušenost, takže další komplikace již nenastaly.

Na Youtube nejsem moc populární, ale myslím, že i tak mohu být za toto dílku na sebe po právu hrdá.


OŽIVEN




SEN





Komentáře