Daň za hrdinství 05 - Ztráty

 

Ztráty

Chvíli jen tak mlčky seděli v modrém svitu měsíce, který pronikal do jejich pokoje oknem, než se Alex uklidnil a uvědomil si, kde je.

„Promiň, vzbudil jsem tě?“ řekl to s intonací, jako by se ptal, ale ve své podstatě to zkonstatoval.

Peter však na to energicky zavrtěl halovou. „Ne, ne. To je v pohodě, byl jsem vzhůru ještě předtím. Také jsem měl noční můru.“

„Aha,“ hlesl blondýn.

Poté nastalo dalších několik minut tíživého ticha. Přestože celá ta scéna byla nepříjemná až trapná, ani jeden z nich neměl evidentně náladu znovu hned zkusit zabrat.

„Zjistil jsem, že někdy, když nemohu usnout, nebo mám zlé sny, pomůže se svěřit,“ prolomil ticho Pleasur. Jeho spolubydlící si nervózně skousl ret. Nechtělo se mu moc svěřovat s tím, o čem byl jeho noční běs. Příliš to souviselo s jeho tajnou identitou Spider-Mana, ale Alex pokračoval, aniž by si snad jeho reakce všiml. „Zdálo se mi o smrti mé hospodyně Jack. Bral jsem ji jako starší sestru. Starala se o mne po smrti mého strýce a rodičů.“

„Myslel jsem, že pan a paní Pleasurovi žijí. Nedávno jsem v novinách od pana Pleasura četl skvělý článek o technologii nanovláken vytvářenou v Oscorpu,“ přerušil ho Peter.

„Nejmenoval jsem se vždy Pleasur. Jsem adoptovaný. Vzal jsem si jejich příjmení, to staré v sobě má moc bolesti,“ vysvětlil a v jeho slovech Parkerův mimořádný pavoučí sluch zaznamenal ten neidentifikovatelný přízvuk, který jeho příteli čas od času proklouzl. Peter to přikládal množství jazyků, které Alex ovládal, ale teď ho napadlo, že možná vůbec nemusí být rodilý mluvčí. „Snažila se mě chránit a za to zaplatila životem,“ pravil a v oněch slovech se mísila hořkost se smutkem. „Co se zdálo tobě?“

Parker nejdřív zaváhal, potřeboval chvilku, než si rozmyslel odpověď tak, aby svoji tajnou identitu neprozradil. Nakonec však došel k názoru, že ty nejlepší lži jsou ve své podstatě polopravdy a také, že to ze sebe prostě potřebuje dostat. „Zdálo se mi o smrti pana Starka.“

„Myslel jsem, že jsi říkal, že nejsi Spider-Man,“ ušklíbl se jeho spolubydlící.

„Nejsem, ale byl jsem Starkovým stážistou. Znal jsem ho osobně, byl pro mě mentorem a otcem, kterého jsem nikdy nepoznal. Někdy si říkám, že kdybych byl lepší, možná to dopadlo úplně jinak,“ přiznal brunet a pak si položil hlavu do dlaní.

Alex s jeho sebeobviněním ovšem nesouhlasil: „To je hloupost. Jaké si tenkrát mohl mít možnosti? Co bys mohl udělat? Dodat do jeho obleku štít proti gama záření? Kolik ti tenkrát bylo? Třináct? To, že jsi byl jeho stážista a mohl jsi na nějaké té jeho technologii pracovat, jen ukazuje, jak moc ti to pálí… ale dost pochybuji, že umíš vidět do budoucnosti. Nemám takový přehled toho, co se konkrétně stalo. Vím jen to, co se dostalo do médií, ale hádám, že někdo se pravděpodobně obětovat musel.“

„Možná ne. Vždy je jiná možnost,“ hlesl Peter.

„O tom pochybuji. V tom boji byla řada silných superhrdinů s nadpřirozenými schopnostmi a žádný z nich tomu nedokázal zabránit,“ podotkl blondýn a jeho přítel na něj překvapeně pohlédl. „Být hrdinou má svoji cenu a troufám si říct, že Stark ani nezaplatil tím nejcennějším. Přeci jen ve svém snažení nakonec uspěl. Sice zemřel, ale ochránil životy svých milovaných.“


<< předešlý díl

>> další díl

Komentáře