Chybná dedukce

Chybná dedukce


"Kolik to stálo?" zeptal se mě Sherlock, když jsem konečně dorazil domů.

"Deset liber?" odpověděl jsem mu bez zapírání a cítil jsem, jak mi do obličeje stoupá horkost. To skutečně ten chlap musí vše poznat? Nemůže mít člověk alespoň špetičku soukromí pro svůj kousek trpnosti?

"To byla zatraceně levná šlapka. Seš si jistý, že tě nenakazila?" pravil detektiv chladně a já zmateně zamrkal.

"Cože? Jaká šlapka?"

"Na botách máš jíl, který se nachází jen v Kensingtonských zahradách, voní z tebe levný parfém a na krku máš modřinu. Vzhledem k tomu, že je nedaleko od parku Růžová zahrada slečny Street, není těžké si odvodit, kde si byl," vysvětlil svoji dedukci a já jsem pro jednou nad tím idiotem neužasl, ale naopak, měl jsem chuť se smát. Sherlock byl naprosto vedle. Zaměnit sladký okamžik v ženském náručí za nehodu s regálem v trafice, do které jsem si zkrátil cestu přes park... No, i mistr tesař se občas utne.

Komentáře