Recenze na seriál iZombie

Recenze na seriál iZombie

iZombie je americký krimi seriál s prvky i sci-fi a komedie, založený na základně komiksové série vytvořené Chrisem Robersonem a Michaelem Allredem. Jedná se o žhavou novinku, která měla premiéru 17. března 2015 a od té doby byla odvysílána první řada o 13ti dílech a nyní běží druhá.

Příběh vypráví o mladé absolventce medicíny Olivia "Liv" Moore (Rose McIver), která je na party poškrabána člověkem pod vlivem drogy, která mění lidi v zombií. Sama se tak stává zombií, a aby byla jakž takž normální a měla sebeovládání, aby se z ní nestal vraždící maniak, tak musí jíst lidské mozky. Vždy, když tak učiní má vize, a přejímá chování a schopnosti člověka, kterého snědla. Její život je náhle převrácen vzhůru nohama. Odejde tedy z nemocnice a ujme se práce v márnici, aby měla přístup k jídlu. Rozejde se se svým snoubencem, aby ho nenakazila, a útěchu a klid svědomí nachází v řešení vražd lidí, které sní. Pomocnou rukou jí v tom je detektiv Clive Babinaux (Malcolm Goodwin), který si myslí, že je medium, a její přítel a šéf Doktor Ravi Chakrabarti (Rahul Kohli), který se snaží najít na nemoc zombií lék.

No, jo, člověk si přečte, že je to vlastně další z mnoha detektivek ozvláštněná zombíkama, "hmmf" zabručí, protočí otráveně očima a možná se tak připraví o slušnou podívanou. Doctor who mě naučil jedno, ne vždy, když si přečtete obsah díla, pochytíte jaké dílo ve skutečnosti je. Toto je jeden z případů. Ona je to totiž kupodivu dobrá oddechovka s nápadem, vtipem a originalitou.

Rozhodně se mi líbí nápad, proč vlastně hlavní hrdinka musí jíst mozky a to jak řeší případy. Je moc pěkně vykreslené, jak hlavní hrdinka přejímá různé zlozvyky i schopnosti od zesnulých. Také mi přišly moc fajn ty životní úvahy a moudra, které nám Liv přináší, trochu mi to připomnělo seriál "Mrtvý jako já", a tak jsem byla trochu zklamaná, když tohohle na konci série ubylo, aby se do dílu víc narval děj a napětí.

Za zmínku také stojí její šéf Doktor Ravi Chakrabarti (Rahul Kohli), to je skvělá postava, obecně mám moc ráda tyto postavy, které odlehčují děj. Všichni herci hrají moc dobře, ale tentokrát mě nejvíce zaujal Blaine DeBeers, který si zde zahrál záporáka.

Jasně pro některé z vás, kteří viděli věci jako je například "In the flesh", tak to nebylo nic převratně nového, ale pro mě to byl jiný pohled na zombií. Tak trochu na zombíky parodie a tak trochu dobrodružné a sranda, přesně takové jak to mám ráda. Jasně že je v tom vidět zřetelně cílovka, mladá cílevědomá dívka zombie, která vypadá velmi přitažlivě, které téměř ani nevěříte, že tu medinu má, podle toho kolik jí je let… ale jinak myslím, že je to takový ten seriál, který nikoho moc nepřekvapí ani neurazí.

Hodnocení: 8/10

Všem, kteří mají rádi filmy a seriály o zombií, nebo detektivky, co se rádi zasmějí a kteří večer si potřebují u něčeho odpočinout. Fanouškům seriálu například In the flesh, Dead like me, Life on Mars, ale i třeba Criminal minds…